www.polop.ir

فرق بین مشتری و ارباب رجوع چیست ؟

نتیجه نظرسنجی شماره پنجم ( تعداد شرکت کننده 52 نفر )

(این نظر سنجی در تاریخ ۱7 مرداد 1390 در همین سایت برگزار شده است)

 

سوال : فرق بین مشتری و ارباب رجوع چیست ؟

1 – فرقی ندارن هر دو آدم هستن ( 8 رای – 15/38 درصد )

2 – مشتری راه می رود اما ارباب رجوع باید بدود ( 10 رای – 19/23 درصد )

3 – مشتری موجب خوشحالی است اما ارباب رجوع ضد حال است(12 رای – 23/08 درصد)

4 – مشتری بوی پول می دهد اما ارباب رجوع بوی دردسر می دهد ( 13 رای – 25 درصد )

5 – ارباب رجوع عددی نیست چون همیشه حق با مشتری است ( رای – 17/31 درصد )

توضیحات اضافه :

گزینه 4 با 13 رای مقام اول را کسب نموده و قضیه پول بهتر است یا ثروت را برای ما اثبات می کند .

زمانهای قدیم با دیدن جیب باد کرده مشتری ، به کم کردن یا زیاد کردن سود خود می اندیشیدیم اما امروزه این کار با روش های دیگری تشخیص داده می شود از جمله :

بوی ادکلن و میزان تحریک کنندگی آن ، نوع لباس و کفش و میزان تمیز بودن آنها و . . . . ارباب رجوع بهتر است بجای استفاده از گلاب برای خوشبوکردن خود ، از روش هایی برای جلب توجه و ظاهر سازی استفاده کند که با یک نگاه ، کارش راه بیفتد ! .

گزینه 3 با 12 رای مقام دوم را کسب نموده است .

عده اندکی از مشتریان وجود دارند که همیشه موجب ناراحتی می شوند . آنها پس از پرسیدن سوالهایی مانند : این چنده ؟ اون چنده ؟ ، راهشان را می گیرند و می روند و توجهی به دل شکسته طرف مقابل نداشته و فقط به جیب مبارک خود می اندیشند . یک مشتری خوب باید به این نکته توجه داشته باشد که وقتی وارد جایی می شود ، حتما باید از میزان وجه نقد یا غیر نقد خود بکاهد درغیر اینصورت جریمه شده یا حتی ممکن است با تهدید اسلحه مجبور به اینکار شود .

ارباب رجوع برخلاف مشتری نمی تواند نقش یک کمدین را بازی کند به همین دلیل از او بیشتر در مراسم ختم و عزاداری استفاده می شود .

گزینه 2 با 10 رای مقام سوم را کسب نموده است .

اصولا مشتری به علت اینکه کمتر ورزش می کند ، مشکلات قلبی سریعتر به سراغ او می روند چون شنیدن برخی قیمت ها نیاز به یک قلب قوی و ورزشکار دارد ، به همین دلیل اگر به قهرمانان دو و میدانی مراجعه کنید متوجه می شوید که آنها قبلا ارباب رجوع هایی دونده و پرتلاش بوده اند که شرایط روزگار آنها را به سمت این رشته قهرمانی کشانده است .

گزینه 5 با 9 رای مقام چهارم را بدست آورده است .

حتما شما هم این جمله ها را شنیده اید که : مشتری بیشتر ، زندگی بهتر یا ارباب رجوع کمتر ، زندگی بهتر .

پس نتیجه می گیریم که توقف بیجا مانع کسب است چون همیشه حق با مشتری است و ارباب رجوع عددی نیست .

گزینه 1 با 8 رای آخر شده است .

اگر همه به اینکه هر دوی آنها یعنی مشتری و ارباب رجوع ، آدم هستند اعتقاد داشتند دیگر مشکلی وجود نداشت اما مشکل اصلی این است که وقتی با یکی از آنها مواجه می شویم چگونه تشخیص دهیم که آدم هستند یا نه . یکی از راهها آزمایش معروف بازها و اسیدهاست .

اگر در مقابل بی توجهی یا رفتارهای خصمانه ما ، رنگش قرمز شد و احساس عصبانیت را در او دیدید باید بدانید و آگاه باشید که او خود مشتری است و اگر رنگش سرد شد و به آبی تمایل پیدا کرد و احساس ناامیدی را در او دیدید ، حتما ارباب رجوع است . حال اینکه از کجا بدانیم آدم هستند یا نه باید همین آزمایش را نسبت به جیب آنها نیز انجام دهید !

( سحم )


نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=1636

حتما ببینید

ساخت چین

رفتم فنلاند و گوشی چینی بهم انداختند . اومدم کلیه هامو اهدا کنم  اما گفتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 14 =