نتیجه نظرسنجی شماره پنجم ( تعداد شرکت کننده 52 نفر )
(این نظر سنجی در تاریخ ۱7 مرداد 1390 در همین سایت برگزار شده است)
سوال : فرق بین مشتری و ارباب رجوع چیست ؟
1 – فرقی ندارن هر دو آدم هستن ( 8 رای – 15/38 درصد )
2 – مشتری راه می رود اما ارباب رجوع باید بدود ( 10 رای – 19/23 درصد )
3 – مشتری موجب خوشحالی است اما ارباب رجوع ضد حال است(12 رای – 23/08 درصد)
4 – مشتری بوی پول می دهد اما ارباب رجوع بوی دردسر می دهد ( 13 رای – 25 درصد )
5 – ارباب رجوع عددی نیست چون همیشه حق با مشتری است ( رای – 17/31 درصد )
توضیحات اضافه :
گزینه 4 با 13 رای مقام اول را کسب نموده و قضیه پول بهتر است یا ثروت را برای ما اثبات می کند .
زمانهای قدیم با دیدن جیب باد کرده مشتری ، به کم کردن یا زیاد کردن سود خود می اندیشیدیم اما امروزه این کار با روش های دیگری تشخیص داده می شود از جمله :
بوی ادکلن و میزان تحریک کنندگی آن ، نوع لباس و کفش و میزان تمیز بودن آنها و . . . . ارباب رجوع بهتر است بجای استفاده از گلاب برای خوشبوکردن خود ، از روش هایی برای جلب توجه و ظاهر سازی استفاده کند که با یک نگاه ، کارش راه بیفتد ! .
گزینه 3 با 12 رای مقام دوم را کسب نموده است .
عده اندکی از مشتریان وجود دارند که همیشه موجب ناراحتی می شوند . آنها پس از پرسیدن سوالهایی مانند : این چنده ؟ اون چنده ؟ ، راهشان را می گیرند و می روند و توجهی به دل شکسته طرف مقابل نداشته و فقط به جیب مبارک خود می اندیشند . یک مشتری خوب باید به این نکته توجه داشته باشد که وقتی وارد جایی می شود ، حتما باید از میزان وجه نقد یا غیر نقد خود بکاهد درغیر اینصورت جریمه شده یا حتی ممکن است با تهدید اسلحه مجبور به اینکار شود .
ارباب رجوع برخلاف مشتری نمی تواند نقش یک کمدین را بازی کند به همین دلیل از او بیشتر در مراسم ختم و عزاداری استفاده می شود .
گزینه 2 با 10 رای مقام سوم را کسب نموده است .
اصولا مشتری به علت اینکه کمتر ورزش می کند ، مشکلات قلبی سریعتر به سراغ او می روند چون شنیدن برخی قیمت ها نیاز به یک قلب قوی و ورزشکار دارد ، به همین دلیل اگر به قهرمانان دو و میدانی مراجعه کنید متوجه می شوید که آنها قبلا ارباب رجوع هایی دونده و پرتلاش بوده اند که شرایط روزگار آنها را به سمت این رشته قهرمانی کشانده است .
گزینه 5 با 9 رای مقام چهارم را بدست آورده است .
حتما شما هم این جمله ها را شنیده اید که : مشتری بیشتر ، زندگی بهتر یا ارباب رجوع کمتر ، زندگی بهتر .
پس نتیجه می گیریم که توقف بیجا مانع کسب است چون همیشه حق با مشتری است و ارباب رجوع عددی نیست .
گزینه 1 با 8 رای آخر شده است .
اگر همه به اینکه هر دوی آنها یعنی مشتری و ارباب رجوع ، آدم هستند اعتقاد داشتند دیگر مشکلی وجود نداشت اما مشکل اصلی این است که وقتی با یکی از آنها مواجه می شویم چگونه تشخیص دهیم که آدم هستند یا نه . یکی از راهها آزمایش معروف بازها و اسیدهاست .
اگر در مقابل بی توجهی یا رفتارهای خصمانه ما ، رنگش قرمز شد و احساس عصبانیت را در او دیدید باید بدانید و آگاه باشید که او خود مشتری است و اگر رنگش سرد شد و به آبی تمایل پیدا کرد و احساس ناامیدی را در او دیدید ، حتما ارباب رجوع است . حال اینکه از کجا بدانیم آدم هستند یا نه باید همین آزمایش را نسبت به جیب آنها نیز انجام دهید !
( سحم )
