در زیر نمونه‌ای از جیره غذائی ۲۴ ساعته در رژیم کاهش وزن انتخاب شده است که شامل

در زیر نمونه‌ای از جیره غذائی ۲۴ ساعته در رژیم کاهش وزن انتخاب شده است که شامل

صبحانه:
نان (ترجیحاً جو یا سنگک) ۲ـ۱ کف دست + پنیر کم چرب ۳۰ گرم + چای با ۲ـ۱ حبه قند + ۱ لیوان شیر.
ناهار:
بهتر است که تلفیقی از منابع پروتئین و کربوهیدرات نداشته باشیم به‌عنوان مثال:
۱) پلوخورش دلخواه شامل: برنج ۱۰ـ ۸ قاشق + خورش ۳ـ۲ قاشق + ۱ بشقاب سالاد بدون سس.
۲) ۱ لیوان عدسی + ۱ کف دست نان + ۱ بشقاب سالاد بدون سس.
۳) ماهی یا مرغ پخته (۹۰ ـ ۶۰) گرم (یک ران یا یک دوم سینه) + سبزیجات پخته (مثل گل کلم، کرفس، بروکلی، کدو سبز، لوبیا سبز، گوجه‌فرنگی، بادمجان، هویج)

شام: بهتر است که شام را از برنامه غذائی حذف نکنیم بلکه یک شام سبک میل کنید به‌عنوان مثال:
۱) ۱عدد تخم‌مرغ پخته + ۱ گوجه‌فرنگی + ۱ خیار + ۱ لیوان ماست کم چرب.
۲) ۱ لیوان سوپ جو + ۱ قطعه نان + ۱ لیوان ماست کم چرب.
۳) ۱ عدد سیب‌زمینی پخته متوسط + ۱ عدد گوجه‌فرنگی + ۱ لیوان ماست کم چرب.
میان‌ وعده‌ها:
مصرف ۲ـ۱ میان ‌وعده فراموش نشود.
این میان وعده‌ها می‌تواند شامل میوه‌جات یا چای به همراه خرما یا بیسکویت ساده گندمی باشد.
در مورد افرادی که عادت به مصرف بیش از یک تا دو فنجان چای در روز دارند توصیه می‌شود از قندهای رژیمی مجاز برای شیرین کردن آن استفاده کنند.


نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=20628

حتما ببینید

اشتباهات رایج در حین کاهش وزن

اشتباهات رایج در حین کاهش وزن

🏋🏼🔰اشتباهات رایج در حین کاهش وزن🔰 1️⃣فقط انجام هوازی 2️⃣کمبود مواد غذایی کامل 3️⃣پروتئین ناکافی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

5 × 1 =