💢تمرينات هوازي چيست؟💢

💢تمرينات هوازي چيست؟💢

👈به انواع ورزشهايي كه بطور مستمر و طولاني مدت (بيش از 2 دقيقه) طول مي كشند و ضربان قلب در هنگام تمرين كمتر از 70درصد حداكثر ضربان قلب مي باشد تمرينات هوازي گفته مي شود

🔹دويدن و پياده روي دوچرخه سواري، شنا در مسافتهاي طولاني مدت از انواع تمرينات هوازي هستند.

✅تمرينات هوازي به دو روش صورت ميگيرد: .
1ـ روش تداومي
2ـ روش تناوبي(اينتروال)

☑️در روش تداومي فرد بدون استراحت به تمرين مي پردازد مثلاً 20 دقيقه دويدن پيوسته و بدون استراحت .

☑️در روش تناوبي فرد مابين تمرين كردن استراحت مي كند. معمولاً زمان استراحت با زمان فعاليت در تمرينات تناوبي هوازي برابر است. به عنوان مثال يك دقيقه دويدن و يك دقيقه استراحت كردن (استراحت فعال مثل راه رفتن) يك تمرين اينتروال هوازي محسوب مي شود.

🔴انرژي مورد نياز براي انجام تمرينات هوازي از گلوكز و چربي تامين مي شود. بنابراين براي كاهش چربي خون و يا كاهش وزن چربي بدن، تمرين هوازي بهترين نوع تمرين است..

 


نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=20672

حتما ببینید

چرا همسرم شاد نیست؟!

چرا همسرم شاد نیست؟!

“چرا همسرم شاد نیست؟!” به او توجه نمی‌کنید: 🔹 وقتی بعد از یک روز طولانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

نوزده − سیزده =