📕خستگی و بیش تمرینی

📕خستگی و بیش تمرینی

📕خستگی و بیش تمرینی

هنگامی که تعادل هموستاتیکی بدن به هم میخورد، بدن تلاش می کند که خود این تعادل را بازسازی و تنظیم کند.

لازم است که برنامه تمرینی ورزشکار را تحت فشار قرار دهد که وی را برای سازگاری با دوره های فعالیت و استراحت متناوب به تحریک وادارد.
پس از اجرای تمرین تحریکی مناسب، بازسازی کامل بدن ۱۲ تا ۲۴ ساعت است.

هنگام بازگشت به حالت اولیه از تمرین که ورزشکار محدودیت سازشی دارد، باید روش های ویژه بازسازی و تمرین طراحی شده با بار فزاینده به طور مناسبی اجرا شود.

✅از افزایش زیاد بار تمرین خودداری کنید. قرار دادن ورزشکار در معرض فشار جسمانی بالا تر از سطح ظرفیتشان یا استراحت ناکافی، توانایی آنها را برای سازگاری با فشار جدید کاهش میدهد .ناسازگاری یا بیش تمریتی را می‌توان از خستگی و بازنگشتن به حالت اولیه از جلسه تمرین مشخص کرد.

✅✅✅برخی از متغیر هایی که واکنش های ورزشکار به تمرین(علائم خستگی پس ازتحرک) را میسنجند:

👌سطح خستگی
👌تعرق
👌کیفیت تکنیکی حرکت
👌تمرکز(ناهماهنگی‌حرکتی)
👌تمرین و وضعیت سلامتی(کوفتگی،مشکلات خواب ضعف عضلانی،ظرفیت پایین فعالیت)
👌میل به تمرین(بیزاری از تمرین‌در روز بعد)

 


📕خستگی و بیش تمرینی
نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=21512

حتما ببینید

یک بدنساز باید چه مقدار آب بنوشد و چه آبی ؟

یک بدنساز باید چه مقدار آب بنوشد و چه آبی ؟

#آب_دربدنسازی یک بدنساز باید چه مقدار آب بنوشد و چه آبی ؟ میزان سردی آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

16 − 2 =