نکات مهم برای دویدن بر روی تردمیل

نکات مهم برای دویدن بر روی تردمیل

✅ نکات مهم برای دویدن بر روی تردمیل

1_هرگز با پاهای برهنه بر روی تردمیل پیاده روی نکرده و یا ندوید و حتما باید کفش های مخصوص دویدن را پوشیده باشید چراکه خطر بالای آسیب دیدگی را در بر خواهد داشت.

2_شروع حرکت و پایان حرکت بر روی تردمیل همواره با سرعت بسیار آهسته انجام شود.

3_همواره گیره ایمنی دستگاه را به خود متصل کنید.

4_در صورتی که در حین دویدن احساس سر گیجه و یا سیاهی رفتن چشم ها را دارید بلافاصله تمرین را متوقف کنید.

5_همواره گرم کردن ( Warm Up ) و کانال ورزشی فیت 5 سرد کردن ( Cool Down ) با سرعت های پایین صورت بگیرد.

6_در هنگام دویدن از گرفتن دستگیره خودداری کنید چراکه باعث افزایش شانس آسیب دیدگی شما می شود ودر صورتی که نمی توانید بدون گرفتن آن بدوید سرعت شما نامناسب است.

7_از اشتباهات شایع در حین دویدن روی تردمیل کوتاه کردن قدم ها و تندتر کردن سرعت قدم ها ( Over Striding ) به علت استرس ناشی از افتادن از روی دستگاه است که باید از آن اجتناب کرد.

8_همواره سعی شود که فرود پا بجای پاشنه بر روی سینه پا باشد.

9_از آنجا که جهت حرکت تردمیل به کانال ورزشی فیت 5 سمت عقب و جهت حرکت پای شما به سمت جلو است همواره سعی کنید برای جلوگیری از ایجاد نیروی مخالف ( Shearing Force ) روی مچ و زانوها فرود پاها تقریبا در زیر مرکز ثقل بدنتان باشد و خیلی جلوتر از بدن، پاهایتان فرود نیاید.

10_مرتبا برنامه سرعت وشیب دستگاه را تغییر دهید تا بدنتان به یکنواختی دستگاه عادت نکند.

11_هرگز ناگهان در حین دویدن از دستگاه پایین نیایید.

12_از دویدن طولانی مدت بر روی شیب های بالاتر از 6_7 خودداری کنید و حتما بعد از حدود 5 دقیقه شیب را کاهش دهید تا از فشار مضاعف بر روی کمر و زانوها خودداری کنید. البته پیاده روی های قدرتی بر روی شیب های بالا مشکلی در پی نخواهد داشت.


نکات مهم برای دویدن بر روی تردمیل
نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=27533

حتما ببینید

دویدن عضلات را آب می کند!

دویدن عضلات را آب می کند!

دویدن عضلات را آب می کند! ✅اینکه عضلات شما تحلیل روند و یا حجیم شوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

یک × 2 =