م و بازدم صحیح چقد در تمرینات بدنسازی تاثیر دارد

م و بازدم صحیح چقد در تمرینات بدنسازی تاثیر دارد

دم و بازدم صحیح چقد در تمرینات بدنسازی تاثیر دارد⁉️

 

💯به نکته خوبی اشاره نمودید،اکثر ورزشکاران از این نکته مهم غافل هستند،و هنوز درک صحیحی از دم و بازدم،و تاثیر مهم آن در تمرینات ندارند

دم و بازدم درست موجب افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به موقع به بدن می‌شود،که این میتواند در تکرارهای آخر که اسیدلاکتیک افزایش،و باعث سوزش عضلات میشود به کمک شما بیاید،در تکرارهای آخر که سوزش عضلانی غیر قابل تحمل میشود،شما باید دم و بازدم عمیق داشته باشید،تا خون و اکسیژن بیشتری به عضلات برسد و شما بتوانید راحت تر تکرارهای آخر انجام دهید.

در تکرارهای اولیه شما نیاز به دم و بازدم عمیق نخواهید داشت،چون خون و اکسیژن راحت به عضلات میرسد،در تکرارهای سوزناک آخر خون و اکسیژن به عضلات مختل میشود.

موقعی که فشار پشت وزنه هست شما باید عمل بازدم انجام دهید(قسمت مثبت حرکت)،و بالعکس آن شما باید عمل دم انجام دهید(قسمت منفی حرکت)

مثال:(در حرکت پشت بازو سیمکش موقعی که دستگیره به پائین میکشید،باید بازدم کنید،و موقعی که دستگیره به بالا هدایت میکنید باید عمل دم انجام دهید)

دم یعنی کشیدن اکسیژن از طریق بینی به داخل.و بازدم یعنی خارج کردن دی اکسید از طریق دهان به بیرون

و در آخر اینکه دم و بازدم میتواند هم از راه بینی و هم از راه دهان صورت گیرد،که با آزمون و خطا و تجربه،بهترین روش برای دم و بازدم صحیح پیدا خواهید نمود.


م و بازدم صحیح چقد در تمرینات بدنسازی تاثیر دارد
نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=30540

حتما ببینید

اهمیت خواب در بدنسازی:

اهمیت خواب در بدنسازی:

حتما بخونید 💢اهمیت خواب در بدنسازی: 🔘 چرا یک بدنساز حرفه‌ای باید راس ساعت 10شب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

17 + هفده =