کم کردن گرگرفتگی زنان با ورزش

کم کردن گرگرفتگی زنان با ورزش

#گرگرفتگی

✍ کم کردن گرگرفتگی زنان با ورزش

محققان در بررسی جدیدی که نتایج آن اخیرا در مجله منتشر شده میگویند ورزش بخصوص اگر در حین انجام دادن آن بدن گرم شود میان دفعات گرگرفتگی در زنان یائسه را کاهش دهد. گرگرفتگی یکی از شایعترین و آزار دهنده ترین نشانه هایی است که در زنان یائسه بوجود می آید و موجب احساس گرمای شدید و قرمزی پوست و تعریق میشود.

این وضعیت حدود ۲_۳ دقیقه طول کشیده و در جریان آن عروق خونی پوست منبسط شده و جریان خون در آنان ۸۰ درصد افزیش می یابد و تعریق ۵ برابر میشود. این معادل ۳۰ دقیقه رکاب زدن دوچرخه است که موجب افزایش درجه حرارت بدن به میزان ۴_۶ دهم درجه میشود.

حالا محققین دانشگاه لیورپول با بررسی ۲۱ زن یائسه و تشویق عده ای از آنها به انجام ورزش های هوازی مانند استفاده از تردمیل یا دوچرخه ۵ روز در هفته و روزی ۴۵ دقیقه و به مدت ۱۶ هفته متوجه شدند در آنهایی که ورزش میکنند میزان تعریق به طرز محسوسی کم میشود. همچنین میزان جریان خون پوست آنها ۹ درصد کاهش میابد.

مطالعات قبلی از طریق پرسش از زنان تاثیر ورزش در کاهش علائم گرگرفتگی را نشان داده بود ولی در این تحقیق اثرات ورزش بطور عینی بر روی میزان تعریق و جریان خون پوست اندازه گیری شده و اثرات مطلوب آن مشخص گردید.

 


کم کردن گرگرفتگی زنان با ورزش
نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=31439

حتما ببینید

راه‌کارهای بسیار ساده برای جلوگیری از پیشرفت آرتروز:

راه‌کارهای بسیار ساده برای جلوگیری از پیشرفت آرتروز:

راه‌کارهای بسیار ساده برای جلوگیری از پیشرفت آرتروز: مواد غذایی حاوی فیبر یک گزینه مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

2 × پنج =