تأثیر ورزش‌های هوازی در لاغر شدن شکم و پهلوها

تأثیر ورزش‌های هوازی در لاغر شدن شکم و پهلوها

🔴 تأثیر ورزش‌های هوازی در لاغر شدن شکم و پهلوها

با رژیم غذایی و ورزش، کاهش چربی طبق یک قاعده کلی صورت می‌گیرد و تمام قسمت‌های بدن لاغر می‌شوند و هر قسمتی از بدن که سریع‌تر چاق می‌شود، به ‌همان نسبت دیرتر از سایر قسمت‌های بدن لاغر می‌شود. این مسأله به ساختمان ژنتیکی افرد مربوط است نمی‌توان آن را تغییر داد. در خانم‌ها نقاطی از بدن که نسبت به کاهش وزن مقاوم هستند شامل باسن، ران و کمر است. در آقایان قسمت پایینی شکم و پهلوها می‌باشد. بعضی افراد چاق تصور می‌کنند با انجام ورزش‌های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی می‌توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می‌دهند ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می‌کنند، در حالی که مقدار چربی شکم تغییری نمی‌کند. بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش‌های هوازی است.
ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامتی قلب خوب است، ولی چربی زیادی از بین نمی‌رود زیرا تا وقتی‌که کاملاً ذخایر گلیکوژنی کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی‌سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سر هم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید. البته این پیاده‌‌روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه‌ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده‌روی خود بایستید.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴


تأثیر ورزش‌های هوازی در لاغر شدن شکم و پهلوها
نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : http://polop.ir/?p=35743

حتما ببینید

انتظار یک شبه حجیم شدن را نداشته باشید:

انتظار یک شبه حجیم شدن را نداشته باشید:

💢انتظار یک شبه حجیم شدن را نداشته باشید: 🔹فرایند عضله‌ سازی خالص فرآیندی زمان بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

10 + پانزده =