هنگام گرم کردن بدن باید به اصول زیر توجه کرد

هنگام گرم کردن بدن باید به اصول زیر توجه کرد

🔴هنگام گرم کردن بدن باید به اصول زیر توجه کرد🔴

۱-تمرینات گرم کردن باید به تدریج و به آرامی انجام شود.

۲-مدت و شدت گرم کردن باید به اندازه ای باشد تا درجه حرارت عضلات و بخش های داخلی بدن را افزایش دهد. اما این به معنی انجام تمرینات طولانی و شدید نیست زیرا خستگی و کاهش ذخایر انرژی را در پی خواهد داشت. همچنین باید توجه داشت که درجه حرارت دمای مرکزی بدن افزایش نیابد.

۳-برای اینکه گرم کردن مفید و مؤثر باشد فاصله زمانی گرم کردن تا آغاز تمرین اصلی یا مسابقه باید کوتاه باشد، اگر چه ممکن است اثر گرم کردن ۴۵ دقیقه پس از پایان آن باقی بماند اما برای دستیابی به بهترین نتیجه، فاصله پایانی گرم کردن تا آغاز تمرین یا مسابقه نباید از ۱۵ دقیقه بیشتر باشد.

۴-کلیه عضلات باید در گرم کردن به کار گرفته شود.

٥-مفاصل باید حداکثر زاویه هایی را که در حرکت های ورزشی پیدا می کنند، با گرم کردن به دست بیاورند.

٦-دستگاه گردش خون برای رساندن اکسیژن و مواد غذایی جهت سوخت و ساز بدن به فعالیت واداشته شود.

٧-دستگاه تنفس برای کسب اکسیژن به مقدار کافی فعالیت کند.

٨-دستگاه عصبی برای صدور فرامین جهت آهنگ های سریع و عکس العمل به موقع ، به فعالیت وادار كرد.

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴


هنگام گرم کردن بدن باید به اصول زیر توجه کرد
نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : https://polop.ir/?p=29868

حتما ببینید

گرم کردن قبل تمرین را ترک نکنید.

گرم کردن قبل تمرین را ترک نکنید.

❇️ گرم کردن قبل تمرین را ترک نکنید. 👈 ممکن است که شما علاقه داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

هشت − پنج =