آیا بانوان میتوانند با تمرینات بدنسازی سینه های خوشفرم و زیبایی داشته باشند؟

آیا بانوان میتوانند با تمرینات بدنسازی سینه های خوشفرم و زیبایی داشته باشند؟

سوال:
آیا بانوان میتوانند با تمرینات بدنسازی سینه های خوشفرم و زیبایی داشته باشند؟

این سوالیست که هرروزه ، بارها وبارها ازطرف بانوان پرسیده میشود.

این بانوان دودسته هستند:
عده ای که سینه های بزرگ و پرچربی دارند وبخاطر بزرگی بیش ازاندازه وغیر متناسب با اندامشان خواهان کوچک شدن سینه هاشان هستند.

دسته دوم بانوانی هستند که سینه هاشان کوچک است و میخواهند سایز سینه هاشان
باید به هردو دسته بانوان گفت:
سینه بانوان ژنتیکی است !
ورزش در شکل و فرم دادن به سینه ها بی تاثیر نیست اما باید بایک برنامه دقیق و با شناخت کامل آناتومی سینه ،برنامه تمرینی برای شخص تنظیم شود.
متاسفانه شاهدهستیم که مربیانی ناآگاه (چه مربی زن وچه مرد)برنامه ای مردانه به بانوان داده و با حجم بالایی از انواع پرسهای سینه و تمرینات سرشانه و بازوها جدول تمرین را پرکرده ….وبعداز سه چهارماه ،آن بانو اندامی مردانه پیدا کرده!!!
گویا این مربیان بدون درنظر گرفتن تیپ بدنی ،جنسیت،وژنتیک و فاکتورهای دیگر شخصیتی،یک برنامه را به صدنفر میدهند!!!

اما واقعیت امر:
باید بدانید سینه از بافت چربی،غدد آماده شیردهی،رگها وفیبرهای پروتئینی و الاستیک تشکیل شده و آخرین لایه چسبیده به قفسه استخوانی لایه ای عضلانی ونازک و پهن است!

دسته اول که سینه های بزرگ دارند بافت چربی بیشتری دارند و باید باتمرینات هوازی و رژیم غذایی و وزنه زدن بصورت کاملا حساب شده وانتخاب بعضی تمرینات خاص سینه ،اندازه وسایز سینه را کاهش دهند که این امکان پذیراست.

ودسته دوم که سینه های کوچک دارند،باید بدانند که درون سینه هاشان بصورت ژنتیکی چربی کمتری وجوددارد ،
هرگز باانجام تمرینات مشابه آقایان حجم وسایز سینه اشان بیشتر نمیشود!
بلکه سینه حالت پهن و صاف ومردانه پیدا میکند.
یک مربی کارشناس و باتجربه به تیپ ازبانوان با وسواس و انتخاب درست تمرینات محدود، وخاص ،برنامه تمرینی سینه میدهد.

پرس بالا سینه با صفحه یا تک وزنه هالتر که درست در خط سینه با کف دستها بالا رود یک تمرین خوب برای این دو گروه از بانوان است.
حرکت پل آور،با تک دمبل سنگین و تعداد کم،نیز باعث تقویت عضلات اطراف سینه و بالای سینه وجلوگیری از افتادگی و کمک به خوش فرم شدن عضلات سینه میکند.
حرکت بعدی ،فلای پروانه با دمبل یا دستگاه است.
حرکت کراس اور با سیکمش هم کمک کننده به تقویت عضلات بالای سینه و زیر بغل است.

در دسته اول تاکید برخوردن چربیسوزهای طبیعی وسبزیجات کالری منفی و پروتئین

ودردسته دوم خوردن مواد حاوی استروژن(پیاز،رازیانه،سیر،شکوفه سنجد وسنجد،تخم مرغ ،موز،جنسینگ،ویتامین E،ماهی وزیتون ولبنیات ….) و انواع پروتئین و مایعات فراوان میباشد.

ودرنهایت انجام عمل پروتز که البته مورد تایید ما مربیان نیست و همیشه سلامتی و پرهیز از عملهای جراحی زیبایی بهتر و مطمئن تراست.


آیا بانوان میتوانند با تمرینات بدنسازی سینه های خوشفرم و زیبایی داشته باشند؟
نویسنده :
لینک کوتاه این مطلب : https://polop.ir/?p=38166

حتما ببینید

ورزش های هوازی، ماهیچه ها را از بین می برد؟ 

ورزش های هوازی، ماهیچه ها را از بین می برد؟ 

ورزش های هوازی، ماهیچه ها را از بین می برد؟ حتما شما هم این “جمله” …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

هفت + دوازده =